בן למשפחה חסידית, קבל את חינוכו בבית הספר של "מזרחי" תחכמוני. בקי בספרות, מוזיקה ואמנות. בעל השכלה כללית רחבה ביותר. מתוך מהפכה אישית מצא את דרכו ל"החלוץ" ולהכשרה. גם בדרכו זו לשינוי ערכיו בחייו היה כולו להט חסידי. סוער ומתפרץ, נלהב וקנאי. שימש כמזכיר מפלגת ה״התאחדות" בוורשה. בארץ התבלט מיד באופיו הפעיל ומקץ זמן מועט נבחר למועצת פועלי חדרה כנציג קבוץ ג׳ השומר הצעיר. לפני זה, בהיות הקבוצה ביבניאל נבחר כחבר למועצת פועלי הגליל בטבריה והיה ידוע ומוכר לכל פועלי הגליל. קרוב לכל אחד בקבוצת "שחריה", דואג לכל פרט בה, היה המלכד של קבוצת החברים במגדל, אשר החליטה להצטרף לקבוץ המאוחד. פרשת חייו בגבעת-חיים היתה קצרה. המחלה עקרה אותו מהקבוץ, בתקופה קצרה שהספיק לעשות עמנו ערך והוציא את העלון הראשון ששימש יומן בע״פ ועיתון קיר, בימי הראשית של קבוצתנו. היה פעיל מאד ומפעיל חברים בוועדת תרבות. נפטר בחוליו ולפי דרישת אחיו יעקב, מפעילי ועסקני "מזרחי", נקבר בבית הקברות בנחלת יצחק. הניח משפחה בארץ ובגולה. מדברי חברים יחד עשינו בקבוץ הכשרה "שחריה" בשנות 1928/1927 ,אחד משלושת קיבוצי ההכשרה הגדולים של ה״חלוץ" בפולין )שנים אחרים: תל-חי וקלוסובה(, העליה לארץ הופסקה כמעט כליל, התנועה וחברי קיבוצי ההכשרה החליטו להתמיד בחיי ההכשרה כדי להוות לחץ לפריצת דרך לעליה. חיינו במשק חקלאי קטן בכפר פולני קינקה, באיזור סמיאטיץ. עבדנו באזור היערות מרחק של 15-7 ק״מ. היתה זו עבודה קשה ומפרכת, באחד מערבי הווי, בין השמשות עם צאת השבת התאספנו בצריף עץ, ששימש לנו מטבח, חדר אוכל ומקום מגורים כאחד, מרדכי ריתק את הציבור בהתלהבותו ובניגונו המאופק והעמוק. ידענו אותו כבן תורה אשר מסורת בידו ממשפחתו התורנית, כבקיא בדברי חז״ל וים התלמוד התחיל לדרוש בדברי תורה. משלב פסוקים ואמרות, מרבה באגדות ובדברי תורה מראשונים ואחרונים, משתלב ומשתלהב כשהצבור כולו מרותק ומקשיב לו בדממת קודש. בדבריו היה מן השילוב שבאמונה, הומור חי, מנתח מצב הדברים, חיי היהודים, המציאות, הכמיהה לגאולה ותנאי ההגשמה. ב- 1929 כאשר נפרצה הדרך לעליה, שלא קיבלה רישיון, קבוצת חברים ובתוכה מרדכי יצאה מפולין, החליטה להסתנן דרך גבולות צ׳כיה-פולין לאוסטריה. מרדכי בלט כאיש צבור פעלתני, נמרץ אשר השיג את הקשרים עם החברים שבתנועת "תכלת-לבן" בסניפים שבערי הגבול. הם שימשו לנו כמדריכים בהליכה ספורטיבית בשלג עמוק, ביערות ובכפרים. כשהגענו לווינה היה הוא מוציא, המביא, המסדיר את עלייתנו ארצה בשלום. בזמן הפסקת העלייה, זמן מה לפני עלייתו ארצה, עבר את גבול פולניה צ׳כוסלובקיה. והיה למעלה משנה במריש-אוסטרו בצ׳כיה מטעם ה״חלוץ", עבר את ההכשרות; עשה רבות בתנועת "תכלת- לבן", הפעיל בכוח הלהט את הגרעינים ואת אלו שהתפרצו לעלות.